banner-generelle-betingelser

Bestilling af rejse

Bestilling af rejse kan foretages via www.islandsrejser.dk, pr. email: mail@islandsrejser.dk eller via telefonisk henvendelse tlf. 52 40 40 77.
Personen som bestiller skal være juridisk myndig.
Bestilles en rejse udenfor åbningstid, vil bestillingen blive behandlet snarest og senest førstkommende arbejdsdag.

Bekræftelse af bestilling

Når du har bestilt din rejse, modtager du kort efter en faktura (pdf-format) via email. Kontroller, at alle oplysninger stemmer overens med din bestilling. Ved uoverensstemmelser bedes du kontakte os hurtigst muligt så vi kan få det korrigeret.

Oplysninger om rejsende

Det er rejsebestillerens ansvar at oplyse korrekt navneinformation på den/de rejsende (fuld navn på alle rejsende, svarende til navnet i passet). Har man en billet og et pas, hvor navnet ikke stemmer overens ved afrejse, risikerer man at blive nægtet boarding (dog undtaget æ, ø, å, bindestreger og særlige skrifttegn).

Adresse- og leveringsoplysning

– og levering af rejsedokumenter

Da Islandsrejser fremsender faktura pr. email, er det yderst vigtigt at e-mail adressen angives korrekt ved bestillingen. ISLANDSREJSER holder sig udenfor ansvar for emails der ikke bliver leveret p.g.a modtagers evt. firewall eller spamfilter samt ændring af email adresse, som Islandsrejser ikke har fået information om.
Rejsedokumenter vedr. pakkerejser fremsendes elektronisk (pdf-format) eller med almindelig post, hvis man ønsker det – ønskes dette så oplys venligst leveringsadresse ved bestilling.

Hvornår er min booking bindende?

En booking er bindende, når vi har modtaget betaling af depositum. Booking af kør-selv ferier foretaget 3 uger inden for afrejse, er bindende når prisen er oplyst og accepteret pr. mail.
Bemærk, at depositum skal betales få dage efter bookingen (nøjagtige betalingsbetingelser vil fremgå af fakturaen). Hvis betaling ikke sker inden for den foreskrevne tidsangivelse, forbeholder ISLANDSREJSER sig ret til at annullere rejsen. Giv os besked, hvis indbetalingen bliver forsinket. Vi anbefaler indbetaling via Netbank for hurtigts mulig registrering af betalingen.

Hvordan betaler jeg min rejse?

Du skal betale hele flyprisen + 30% af rejsens pris (rejsens totale pris minus flypris) i henhold til betalingsbetingelserne på fakturaen. De resterende 70% af rejsens pris skal betales senest 60 dage før afrejse. Ved booking med mindre end 60 dage til afrejse, betales hele rejsens samlede pris ved bestilling.

Rejsegarantifonden

ISLANDSREJSER er medlem af Rejsegarantifonden – medlemsnummer 2463.
Rejsegarantifonden yder bistand til rejsekunder, der har købt en såkaldt pakkerejse, i tilfælde af rejsebureauets konkurs. En pakkerejse er betegnelsen for et rejsearrangement, som indeholder mere end blot en flybillet. Typisk består dette i transport samt indkvartering, dvs., f.eks. fly og hotelophold. Fonden erstatter kun pakkerejser. Husk derfor altid at sørge for at få en ordrebekræftelse/faktura hvor det er beskrevet, hvad du har købt, så du kan dokumentere, at din rejse er omfattet af loven.
En flybillet alene er ikke omfattet af fondens dækning, ligesom hotelophold alene heller ikke er omfattet. For yderligere information henvises til rejsegarantifondens hjemmeside: www.rejsegarantifonden.dk

Uforudsete hændelser/force majeure:

I tilfælde af strejke

Islandsrejser optræder som agent for luftfartselskaberne, og det er alene luftfartsselskaberne der har ansvar for transportens korrekte udførelse. I tilfælde af flystrejke eller anden strejke, der påvirker luftfarten, kan rejsebureauet eller luftfartselskabet være behjælpelig med ændring af reservation. Dette kan dog først lade sig gøre i det øjeblik en strejke er en realitet, og udelukkende ifølge luftfartselskabets anvisninger. Er en strejke varslet – og altså endnu ikke trådt i kraft – er det på den rejsendes egen regning, såfremt man ønsker at ændre eller annullere en reservation.

Forsinkelser m.v.

Rejsebureauet kan ikke holdes ansvarlig for udefrakommende hændelser, eller hændelser påført af tredje part. F.eks. forsinkelse p.g.a. vejrforhold og bagage der ikke når frem. Ved sådanne hændelser skal den rejsende henvende sig til pågældende luftfartselskab, som er ansvarlig for transporten.

Personlig rejseforsikring indgår ikke i turens pris. Vi opfordrer til at tegne en relevant rejseforsikring inden afrejsen til Island. Læs mere om forsikringer HER.

Afbestilling/ændring

Kunden har ret til at afbestille rejsen på nedenstående vilkår:

• Ved afbestilling (pr. mail eller telefon) senest 60 dage før den aftalte rejsedag, tilbagebetales det af kunden indbetalte beløb (ikke flybilletter hvis disse ikke kan afbestilles). For afbestilte kør-selv ferier og hotel med billeje, tilbageholdes et ekspeditionsgebyr på kr. 600,-.
Ved grupper over 9 personer og bestilling af flybilletter (gruppebilletter) hæfter I for 10% af prisen, da vi hæfter for dette overfor flyselskabet.

• Ved afbestilling (pr. mail eller telefon) senere end 60 dage før og senest 21 dage før (3 uger) den aftalte rejsedag, har rejsebureauet ret til at beregne sig 25% af rejsens pris.

• Ved afbestilling (pr. mail eller telefon) senere end 21 dage før og senest 7 dage før den aftalte rejsedag, har rejsebureauet ret til at beregne sig 50% af rejsens pris.

• Ved afbestilling (pr. mail eller telefon) senere end 7 dage før den aftalte rejsedag, ved for sent fremmøde eller ved kundens udeblivelse uden afbestilling, har kunden ikke krav på tilbagebetaling af nogen del af sin indbetaling.

Udeblivelse eller for sent fremmøde betragtes som en aflysning af hele rejsen.

Kunden har ret til at ændre i en bestilt rejse på nedenstående vilkår:

• Ved en ændring af rejsedatoerne og/eller ruteplan, hvor det kræver et større arbejde at ombooke overnatninger mv. – koster det et ekspeditionsgebyr på kr. 1.125,-

• Ved tilføjelse af en ekstra dag/eller annullering af en dag i forbindelse med start eller slut på én i forvejen booket tur, er det uden beregning at ændre.

Ferie, rejser, kør-selv ferie, grupperejser, aktiviteter